Admission to IC

The Admissions Committee is guided by a policy that selects academically qualified pupils depending on available vacancies. Admission to the school is decided by the I.C. Office of Admissions.

Students are selected with the understanding that they would be able to develop proficiency in English, French, and Arabic.

The College admits students from many countries without regard to race, religion, color, gender, nationality, or political affiliation.

Stated below are the criteria for admission:

a. Vacancies:
Major entry levels for new students are:
Nursery and Petite Section, First Intermediate and Sixième, Fifth (Secondary) and Seconde.
Applicants to other classes will be considered only in case of vacancies.

b. Academic Standing:
Students are selected on the basis of their previous academic achievement and school recommendation, as well as passing the I.C. Entrance Examination. Pre-School applicants are admitted only on the basis of a qualifying interview vacancies permitting.

c. Age Limits:
By September 30 of the academic year, applicants to the Nursery/ Petite Section level must be three years of age.

The final selection of any applicant is carried out by the Admissions Committee of each school.

• I.C. has limited resources to accommodate students with minor learning or physical disabilities.
  • Inquiries about admission to International College should be made in March of each year.
  • Every new student is charged a once-only, non-refundable development fee.

Please note that the Application Form for admission to the French Program is available in the section below.

• Application Form (PDF) (For Preschool only) (For other levels, please contact the emails below before filling an application)

For information on admissions, applications, entrance requirements, or withdrawal from International College, please contact the following:

• Grades 1-12, (CP-Terminale) including all elementary, middle and secondary schools, contact the IC’s Admissions Office at +961 1 360 754 or sgerges@ic.edu.lb
  • Pre-School, including grades Nursery (Petite Section), Kindergarten One (Moyenne Section), and Kindergarten Two (Grand Section) contact the pre-school Director’s office at either the Ras Beirut or Ain Aar location, whichever campus you are interested in.  Ras Beirut: +961 1 360837 ext 111 or kzaouk@ic.edu.lb /  Ain Aar : +961 3 212900  ext 515 or ymaroun@ic.edu.lb

Règles d’admission

Le comité des admissions est régi par un règlement relatif à la sélection des élèves académiquement qualifiés selon la disponibilité des places. La décision finale d’admission d’un élève à l’IC revient au bureau des admissions de l’IC.

Les élèves admis à l’IC devront apprendre l’anglais, le français et l’arabe.

L’établissement admet les élèves de divers pays sans distinction de race, de religion, de couleur, de sexe, de nationalité ou d’affiliation politique.

Sont cités ci-dessous les critères d’admission d’un élève :
a. Disponibilité des places:
Les nouveaux élèves peuvent être principalement admis dans les classes suivantes :
La petite section, la classe de 6ème et la classe de seconde. Les admissions dans d’autres classes dépendent de la disponibilité des places.
b. La performance scolaire:
Les élèves sont sélectionnés à la base de leur performance académique, de la recommandation de l’école dans laquelle ils étaient inscrits ainsi que de leur réussite aux examens d’entrée à l’IC. L’admission d’un élève à la maternelle dépend d’un entretien ainsi que de la disponibilité des places.
c. La limite d’âge:
Les élèves qui présentent une demande d’admission en classe de petite section doivent avoir trois ans révolus le 30 septembre de l’année scolaire de leur inscription.

La sélection finale d’un élève est faite par le comité des admissions de chaque école.

• - L’IC n’est pas équipé des ressources nécessaires lui permettant d’admettre des élèves qui présentent des incapacités physiques ou des problèmes d’apprentissage.
  • - Les demandes d’admission à l’IC doivent être présentées au mois de mars de chaque année.
  • - Chaque élève nouveau est tenu de payer pour une seule fois les frais de développement à l’IC, non remboursables.

Télécharger la demande d'inscription

• Demande d'inscription (PDF) (Pour l'école maternelle seulement) (Pour les autres nivaux, Prière d'envoyer un mél aux adresses ci-dessous avant de remplir la demande d'inscription)

Coordonnées:

Pour obtenir des informations sur les conditions et les dossiers d'admission, ou les procédures de retrait de l’International College, veuillez s’il vous plaît vous référer aux indications ci-dessous:

• Pour toutes les classes du CP jusqu’à la Terminale (incluant les écoles élémentaires, complémentaires et secondaire), veuillez contacter par téléphone le bureau des admissions de l’IC, au +961 1 360754 ou veuillez envoyer un courriel à sgerges@ic.edu.lb
  • Pour l’école maternelle au campus de Ras Beyrouth (la Petite Section, la Moyenne Section et la Grande Section), veuillez contacter par téléphone le bureau de la Directrice, au +961 1 360837 extension 111 ou veuillez envoyer un courriel à kzaouk@ic.edu.lb
  • Pour l’école maternelle au campus de Ain Aar (la Petite Section, la Moyenne Section et la Grande Section), veuillez contacter par téléphone le bureau de la Directrice,
  • au +961 1 360837 extension 515 ou veuillez envoyer un courriel à ymaroun@ic.edu.lb