Admission to IC

The Admissions Committee is guided by a policy that selects academically qualified pupils depending on available vacancies. Admission to the school is decided by the I.C. Office of Admissions.

Students are selected with the understanding that they would be able to develop proficiency in English, French and Arabic.

The College admits students from many countries without regard to race, religion, color, gender, nationality, or political affiliation.

Stated below are the criteria for admission:

a. Vacancies:
Major entry levels for new students are:
Nursery and Petite Section, First Intermediate and Sixième, Fifth (Secondary) and Seconde.
Applicants to other classes will be considered only in case of vacancies.

b. Academic Standing:
Students are selected on the basis of their previous academic achievement and school recommendation, as well as passing the I.C. Entrance Examination. Pre-School applicants are admitted only on the basis of a qualifying interview vacancies permitting.

c. Age Limits:
By September 30 of the academic year, applicants to the Nursery/ Petite Section level must be three years of age.

The final selection of any applicant is carried out by the Admissions Committee of each school.

• I.C. has limited resources to accommodate students with minor learning or physical disabilities.
  • Inquiries about admission to International College should be made in March of each year.
  • Every new student is charged a once-only, non-refundable development fee.

Download the Application Form (For admission to the English Program)

Please note that the Application Form for admission to the French Program is available in the section below.

Applications will be accepted only between January 23, 2017 and February 7, 2017.

Contact Details:

Ms. Diana Abou Lebdeh

emsaa@ic.edu.lb

Règles d’admission

Le comité des admissions est régi par un règlement relatif à la sélection des élèves académiquement qualifiés selon la disponibilité des places. La décision finale d’admission d’un élève à l’IC revient au bureau des admissions de l’IC.

Les élèves admis à l’IC devront apprendre l’anglais, le français et l’arabe.

L’établissement admet les élèves de divers pays sans distinction de race, de religion, de couleur, de sexe, de nationalité ou d’affiliation politique.

Sont cités ci-dessous les critères d’admission d’un élève :
a. Disponibilité des places:
Les nouveaux élèves peuvent être principalement admis dans les classes suivantes :
La petite section, la classe de 6ème et la classe de seconde. Les admissions dans d’autres classes dépendent de la disponibilité des places.
b. La performance scolaire:
Les élèves sont sélectionnés à la base de leur performance académique, de la recommandation de l’école dans laquelle ils étaient inscrits ainsi que de leur réussite aux examens d’entrée à l’IC. L’admission d’un élève à la maternelle dépend d’un entretien ainsi que de la disponibilité des places.
c. La limite d’âge:
Les élèves qui présentent une demande d’admission en classe de petite section doivent avoir trois ans révolus le 30 septembre de l’année scolaire de leur inscription.

La sélection finale d’un élève est faite par le comité des admissions de chaque école.

• - L’IC n’est pas équipé des ressources nécessaires lui permettant d’admettre des élèves qui présentent des incapacités physiques ou des problèmes d’apprentissage.
  • - Les demandes d’admission à l’IC doivent être présentées au mois de mars de chaque année.
  • - Chaque élève nouveau est tenu de payer pour une seule fois les frais de développement à l’IC, non remboursables.

Télécharger la demande d'inscription

Les demandes seront acceptées seulement entre le 23 janvier 2017 et 7 février 2017.

Coordonnées:

Site Ras Beyrouth: